نمایشگاه تجهیزات پزشکی مادر
ساخت سجاده نماز ارتوپديك در آلمان مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل

برلين - يك مسلمان ترك تبار مقيم آلمان از طراحي و ساخت يك سجاده نماز ارتوپديك خبر داده كه مشكلات نمازگزاران مبتلا به درد زانو را در هنگام خواندن نماز از بين خواهد برد.
به گزارش ،روزنامه تاگس سايتونگ چاپ برلين در مصاحبه با عدنان پيرسان به عنوان طراح و سازنده اين سجاده نماز،نوشت: سجاده ارتوپديك به سالمنداني كه با مشكل زانو و يا درد در ناحيه كف پا به هنگان خم شدن مبتلا هستند كمك مي كند كه بدون احساس هيچ گونه دردي در هنگام نماز خواندن به عبادت بپردازند.

عدنان پيرسان كه متولد شهر كيل آلمان بوده و شغل اصلي وي تعميركار وسايل برقي است، در گفت و گو با اين روزنامه با بيان خاطره اي، افزود:ماه رمضان سال ۲۰۰۷ وقتي براي اقامه نماز صبح به مسجد رفته بودم در هنگام خواندن نماز به يكباره با درد شديد زانو مواجه شدم و درد به اندازه اي بود كه به سختي نمازخود را به پايان رساندم و همان جا بود كه به فكر افتادم تا چاره اي بيانديشم تا هنگام نماز خواندن براي زانوهايم مشكلي ايجاد نشود.

وي افزود:بعد از ۲ سال تلاش موفق به طراحي و ساخت اولين سجاده ارتوپديك شدم كه سه نقطه بدن (كف پا و انگشتان، زانو ها و پيشاني) را در هنگام نماز خواندن از درد مصون نگه مي دارد.

به گفته پيرسان، در اين سجاده ها و در قسمت تماس اين سه نقطه از بدن نمازگزار از ماده اي نرم استفاده شده كه فشار ناشي از وزن انسان را خنثي مي كند.

وي افزود: ما در نمازهاي روزانه هر روز به طور متوسط ۴۰ بار زانوي خود را خم و راست مي كنيم كه در سال هاي جواني فكر مي كنيم مشكلي براي زانوي ما ايجاد نخواهد شد و آن را ناديده مي گيريم اما در ميانسالي با مشكل درد زانو در هنگام نماز خواندن مواجه مي شويم.

به گفته پيرسان سجاده هاي ارتوپديك در ۱۵ مدل گوناگون به مرحله توليد انبوه رسيده و درحال حاضر در كشور تركيه سالانه ۳۰هزار عدد توليد و با قيمت بين ۴۰ تا ۵۰ يورو در كشورهاي مسلمان منطقه از جمله عربستان، امارات، كويت و همچنين برخي از كشورهاي اروپايي و آمريكا توزيع مي شود.
منبع: ایرنا