نمایشگاه تجهیزات پزشکی مادر
نکاتی در مورد عیب یابی دستگاه پالس اکسی متر مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 12 بهمن 1390 ساعت 11:37

1- کابل پاور : اولین موردی که حتما باید چک شود کابل پاور دستگاه می باشد . برای خیلی اتفاق افتاده که دستگاهی را با این توصیف که سوخته و یا اصلا کار نمی کند به من تحویل دادند و بعد از چک کردن آن متوجه شدم که مشکل تنها از کابل پاور دستگاه بوده است .

2-
باطری دستگاه : یکی از قسمتهای اصلی دستگاههای پرتابل باطری آن است که بدلیل عدم استفاده صحیح از آن و در نظر نگرفتن دوره های شارژ و دشارژ آن زود خراب می شود . در این موارد دستگاه بسته به نوع و مدل آن می تواند بی مشکل کار کند و یا هنگام روشن شدن صدای زنگ اخبار و یا مشابه آن از دستگاه شنیده می شود یا اینکه در بعضی از مدلها اصلا دستگاه روشن نمی شود .

3- فیوز دستگاه :
دستگاههای پالس عموما دارای یک و یا دو فیوز دقیقا در ورودی برق شهری هستند . در صورتیکه برق شهری دارای نوسانات شدید باشد این فیوزها در فواصل زمانی کوتاه می سوزند . البته باید دقت داشت که سوختن این فیوز ها ممکن است به دلیل مشکل برد پاور دستگاه نیز باشد . به همین دلیل دقت کنید که فیوزها را با فیوز مشابه جایگزین نمایید .

4- پروب دستگاه :
دقت کنید با توجه به اینکه قسمت مهمی از مشکلات دستگاه می تواند به دلیل اشکال در پروب آن باشد حتما دستگاه را برای تعمیر با پروب آن تحویل بگیرید . در مورد پروب هم ابتدا اتصالات مربوط به سوکت آن را چک کنید و سپس دیود منابع نور قرمز و مادون قرمز آن را چک کرده و دست آخر سنسور آن را به لحاظ سلامت چک کنید.

5- صفحه نمایش دستگاه :
در حال حاضر تقریبا همه مدلهای موجود در بازار ایران دارای صفحات نمایشگر می باشند . مشکلات صفحه نمایش می تواند عدم روشن شدن منبع تامین کننده نور ضمینه و یا سوختن و صدمه خوردن خود صفحه نمایش باشد . توصیه می کنم اگر با چنین موردی روبرو شدید ابتدا این نکته را مد نظر بگیرید که آیا قادر به تهیه صفحه نمایش هستید و این صفحه نمایش در بازار پیدا می شود یا خیر و بعد دستگاه را برای تعمیر قبول کنید

6- پاور دستگاه :
برد پاور دستگاه یکی از حساسترین بردهای دستگاه می باشد که در صورت صدمه خوردن دستگاه اصلا روشن نمی شود .

7- مشکلات دیگر :
مشکلات دیگری نیز می تواند برای دستگاه بوجود آید . این مشکلات با توجه به نوع دستگاه و نحوه طراحی آن بسیار متنوع هستند و چونن به سیستمهای میکروکنترلی و پردازنده های دستگاه بر می گردد توصیه می شود جهت تعمیر دستگاه را به نمایندگی های مجاز آن تحویل دهید .

نویسنده : حسن نیازی